~Teruna Says :)

Saturday 21 July 2012

Aku Lelaki Tapi Naluriku Pada Lelaki

kerana inginkan kebebasan Amin rela menyewa asaslkan tidak tinggal di asrama yang di sediakan. jika dilihat dari luaran amin hebat orangnya berwatakan menarik, berbadan tegap dan memiliki wajah yang agak tampan. cuma, bezanya amin tidak seperti lelaki2 lain. dia mula meminati kaum sejenis dengannya setelah mengenalis Jas yang juga teman serumahnya. Jas seorang yang baik. tambahan pula jas merupakan pelajar yang pintar dan sering mendapat pujian dan markah tertinggi. jadi secara kasarnya memang sukar untuk dipercayai yang Jas adalah gay.

pada mulanya amir tidak menyangka temannya gay. sehinggalah pada suatu hari jas berterus terang dengan amin siapakah dirinya. pada awalnya, amin agak terkejut dan tidak menerima kehadiran gay. dan cuba menjauhkan diri daripada jas, tapi tindakannya tidak berjaya,

pada mulanya perasan amin jijik melihat jas. tetapi lama kelamaan perasaan amin mula berubah setelah melihat kebaikan jas terhadapnya. boleh dikatakan sikap jas begitu mengambil berat terhadap amin seperti pasangan kekasih. dan dalam konteks ni jas berperanan seperti perempuan yg begitu mengambil berat dan memahami. pada mulanya memanglah rasa janggal, tapi sukar nak di jelaskan bagaimanakah punca hati amin berubah rasa.

amin seorang lelaki yg normal dan pernah memiliki teman wanita, tapi setelah mengenali jas. ingatan amin terhadap anita, teman wanita sejak sekolah menengah lagi mulai berkurangan. oleh kerana kecewa dengan sikap amin yang acuh tak acuh dengan kasih sayang yg di berikan. lama kelamaan hubungan amin dan anita terputus, kerana anita tidak tahan dengan sikap amin yang mula beruah sikap. oleh sebab simpati dan kasihan, amin terpaksa akur dan rela melepaskan anita kerana tidak ingin anita menderita dikemudian hari.

setelah bebulan mengenali jas, hubungan amin bersama jas semakin panas. selalunya merekan akan mengadakan hubungan seks setiap hujung minggu memandangkan mereka tidak terikat dengan sebarang kelas. sebenarnya setiap kali melakukan hubungan seks, perasaan amin sentiasa berkecamuk, memikirkan soal dosa dan akibat dikemudian hari. tapi setelah berkali kali jas memujuk dan menenangkan perasaan amin. akhirya amin kalah pada pujuk rayu jas. ternyata jas memang pandai memujuk! sentuhan jas merimaskan amin. tapi jas bijak memainkan peranan seperti 'seorang wanita' yang dahagakan kasih sayang dan belaian manja.

setelah ber 'couple' dengan jas. amin begitu menitik beratkan soal pergaulan. kalau boleh amin tidak mahu rapat dengan mana2 lelaki lain. sebenarnya amin bukannya takut pecah tembelang, tetapi khuatirkan timbul rasa cemburu di hati jas terhadap amin. pada dasarnya memang tak nampak langsung yang jas cemburu. tapi di sebalik layanannya, amin tahu yang jas memang cemburu. contohnya. sikah acuh tak acuh atau kurang bercakap dengan amin. pernah juga jas langsung tidak bercakap dengan amin kerana mendapat tahu yang amin keluar berjumpa anita. tapi setelah dijelaskan barulah hubungan antara amin dan jas baik semula.

berjaya dalam pelajaran. ketika di kelas, amin seperti lelaki2 normal yg lain. sedikit pun amin tidak menunjukkan rahsia nya yg terselindung. sikapnya yg ceria dan peramah mebbbuatkan ramai kalangan teman2 sekuliah suka berkawan dengannya. sama ada lelaki ataupun perempuan.

begitu juga dikampung. setiap kali balik dikampung, amin masih lagi sama seperti amin yg dulu. cuma yg membezakan, tiada lagi anita dalam dirinya. yang tinggal hanya JAS! sikap amin yg penyayang dan begitu mengambil berat soal keluarga membuat keluarganya di kampung tidak pernah mensyaki apa apa. walaupun keluarganya tahu anita tidak lagi bersamanya. mengenai jas. pernah juga amin membawa jas pulang ke kampung. keluarga amin melayan jas seperti ibu bapa melayan anak. ternyata amin dan jas pandai menyembunyikan hakikat yg sebenarnya.

soal taubat, memang terlintas pada fikiran amin. tapi dia tahu, takkan kemana hubungannya kini. tapi dia ingin berubah tapi belum sampai seru lagi. suatu hari nanti pasti dia akan ke pangkal jalan juga. amin mempunyai impian untuk berkahwin dan membpunyai anak sebagai penyambung zuriat. tapi tunggulah... amin pun tak boleh bagi jaminan lagi bila dia akan berubah.

No comments: